Laser er karakteriseret ved at der gives lave energimængder laserlys, som udvikler lave temperaturstigninger i vævet, så det behandlede område får mere energi til at udføre dets funktioner. Laserbehandling kaldes også biostimulerende laserterapi. Man forsøger med laserlyset at accelerere kroppens naturlige helingspotentiale. Hvis der er underskud af energi i området genoprettes dette ved at tilføre energi til cellerne gennem laserlyset.

Laserterapien vil:

• Øge mængden af energi i cellerne
  • Virke inflammationsdæmpende
  • forbedre blodcirkulationen, da laserlyset udvider blodkarrerne
  • Have en positiv effekt på arvæv

Laserterapi vil have en god effekt hos patienter med

• Nedsat ægkvalitet, fx pga. høj alder
  • Kvinder over 35 år
  • Energiunderskud i vævet, fx hvis du er undervægtig
  • Nedsat blodcirkulation til livmoder og æggestokke
  • Arvæv
  • Muskelspændinger
  • Endometriose
  • PCO/PCOS
  • Irritationer/infektioner i underlivet
  • Nedsat sædkvalitet

Øget energi til cellerne

Mitokondrier er mikroorganismer, der findes i i hver eneste celle i vores krop og som har til opgave at levere energi til cellens funktion i form af ATP. Når ATP falder i ægcellen, får ægget sværere ved at opnå tilstrækkelig med energi til at dele sig og til at finde frem til livmoderen og sætte sig fast. Når cellerne udsættes for laserterapi stimuleres og øges mitokondriernes aktivitet og mængden af ATP stiger. Dette vil bevirke at ægget får mere energi til at udføre sit arbejde med at dele sig, vandre frem til målet og til at sætte sig fast.

Den øgede energi der tilføres cellerne sætter en kædereaktion i gang der forbedrer optagelsen af ilt og næringsstoffer og hjælper udskillelsen af affaldsstoffer som derved forbedrer kvaliteten af ægget/æggene samt slimhinden og forbedrer blodcirkulationen og efterlader mindre inflammation og mindre spænding i området.